کلینیک فیزیوتراپی پردیس

با پیشرفته ترین و مجهزترین تجهیزات الکتروتراپی ، تمرین درمانی ، لیزر پرتوان، مگنت درمانی و طب سوزنی(dry needling)

کلینیک فیزیوتراپی پردیس

با پیشرفته ترین و مجهزترین تجهیزات الکتروتراپی ، تمرین درمانی ، لیزر پرتوان، مگنت درمانی و طب سوزنی(dry needling)

کلینیک فیزیوتراپی پردیس

آدرس کلینیک: رشت_ چهارراه گلسار_ خیابان نواب_ روبروی آژانس نواب_ برج نواب
شماره تماس:۳۲۱۲۴۰۹۳ - ۰۹۳۳۰۱۳۲۹۰۷

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
۰۶
خرداد ۹۵

مگنت درمانی چیست؟

<div id="14078136864"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/326Oe?data[rnddiv]=14078136864&data[responsive]=yes"></script></div>

در مگنت تراپی از سیگنال های مغناطیسی هسته ای ایجاد شده در یک حوزه الکترو مغناطیسی برای درمان سلول های آسیب دیده غضروف و تحریک فرآیند بهبود آنها استفاده می شود. مگنت تراپی یک روش درمانی بی خطر و غیر تهاجمی است که در آن حوزه های مغناطیسی بدن، برای اهداف درمانی استفاده می شود. این روش درمانی می تواند باعث تسریع فرآیند بهبود طبیعی بدن شده و کاهش درد را به صورت طبیعی برای بیمار به همراه داشته باشد.

مگنت درمانی چگونه عمل می کند؟

سودمندی استفاده از مگنت تراپی به عنوان یک روش درمانی به خاطر وجود حوزه های مختلف الکترو مغناطیسی می باشد که در بدن انسان بطور طبیعی وجود دارد. برای مثال، انتقال پیام ها در سیستم عصبی و عکس العمل عضلات به آنها با فعالیت مغناطیسی بدن ارتباط دارد. علاوه بر این گرما می تواند بزرگترین حوزه مغناطیسی را در بدن ایجاد کند. به همین خاطر بیان می شود حوزه های مغناطیسی منفی می توانند باعث تحریک متابولیسم بدن، افزایش مقدار اکسیژن در دسترس سلول ها، و کاهش محیط اسیدی در بدن شود.

اگر چه استفاده از مغناطیس درمانی از گذشته مورد توجه بوده است، ولی بیشترین اثرات درمانی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و امکان ایجاد میدان های پالسی قوی با فرکانس پائین دیده می شود. در فرکانس حدود 5Hz انقباض عروق (Vasoconstriction) و در فرکانس 10Hz انبساط عروقی(Vasodilatation) دیده می شود.

سلولها در فرکانس 200-100 Hz بیشترین پاسخ درمانی را نشان می دهند. میدان پالسی باعث افزایش ساخت استخوان و جلوگیری از کاهش توده یا تراکم استخوان می شود.

مزایای مگنت تراپی چیست؟

. اثر بازسازی در بافت استخوان و پریوست: اثر ضدالتهاب این روش در آرتروز(استئو آرتریت) ثابت شده است.همچنین مگنت تراپی باعث بهبود ترمیم شکستگی میشود.مهمترین اثر درمانی مگنت همین اثر بر سرعت ترمیم بافت استخوانی و غضروفی است.
  • دستگاه های مغناطیسی می توانند باعث افزایش جریان خون در مویرگ ها و خارج شدن اسید لاکتیک و سایر مواد فاسد از بافت های بدن شود و به این ترتیب کاهش درد و التهاب را برای فرد به همراه داشته باشند.
  • این روش می تواند باعث افزایش گردش خون و اکسیژن به همراه گردش سایر مواد مغذی موجود در خون شود.
  • تحریک و بهبود فعالیت آنزیم ها و سایر فرآیندهای فیزیولوژیک بدن

 چه مشکلاتی را می توان با مگنت، درمان کرد؟

بیماری هایی که امکان تشخیص یا درمان آنها با استفاده از روش مگنت تراپی وجود دارد شامل آرتروز گردن، کمر و ستون فقرات ، سرطان، مشکلات چرخش خون، نوروپاتی دیابتی (بیماری اعصاب)، فیبرومیالژیا، عملکرد نامناسب سیستم ایمنی، عفونت، التهاب، درد عضلات، نوروپاتی، درد، آرتریت روماتوئید و استرس است. علاوه بر این با استفاده از مگنت تراپی می توان سطح انرژی بدن و طول عمر را افزایش داد. کاربردهای رایج مگنت تراپی به شرح زیر هستند:

  • پوکی استخوان
  • آرتروز، آرتروپاتی
  • انقباض عضلانی
  • ترک خوردگی و شکستن استخوان ها در نتیجه وارد شده ضربه یا فشار
  • مشکلات عضلانی
  • درد مزمن، التهاب و درد شدید مانند مگنت تراپی کمر
 
 
لینک کانال فیزیوتراپی:
pardispt@
برای ورود مستقیم به کانال فیزیوتراپی و دریافت اطلاعات درمانی در مورد آسیبها و درمانهای خانگی و پزشکی، به سمت چپ سایت ،قسمت پیوند ها (لینک اینستاگرام یا کانال فیزیوتراپی) مراجعه http://bayanbox.ir/info/3982806968845816340/Screenshot-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6-%DB%B0%DB%B5-%DB%B2%DB%B6-%DB%B0%DB%B6-%DB%B3%DB%B5-%DB%B1%DB%B6-1فرمایید
 
https://g.co/kgs/vmC8v7

low_back_pain #pain #physiotherapy #rasht #doctor#
#کمردرد #کمردرد #فیزیوتراپی #رشت #فیزیوتراپی_پردیس #درمان_کمردرد #درد #دردکمر #فیزیوتراپی_رشت

 

نظرات  (۴)

عالی بود آقای دکتر
۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۰ یاسر محبی راد
ممنونم خانوم دکتر.نظر لطف شماست
به وبلاگن منم هم سر بزنید آقای دکتر
http://yas-physiotherapy.mihanblog.com
جالب بود برای من.ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی