کلینیک فیزیوتراپی پردیس

با پیشرفته ترین و مجهزترین تجهیزات الکتروتراپی ، تمرین درمانی ، لیزر پرتوان، مگنت درمانی و طب سوزنی(dry needling)

کلینیک فیزیوتراپی پردیس

با پیشرفته ترین و مجهزترین تجهیزات الکتروتراپی ، تمرین درمانی ، لیزر پرتوان، مگنت درمانی و طب سوزنی(dry needling)

کلینیک فیزیوتراپی پردیس

آدرس کلینیک: رشت_ چهارراه گلسار_ خیابان نواب_ روبروی آژانس نواب_ برج نواب
شماره تماس:۳۲۱۲۴۰۹۳ - ۰۹۳۳۰۱۳۲۹۰۷

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
۰۸
خرداد ۹۵

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی گونه‌ای از طب باستانی چین است که بیش از سه هزار سال قدمت دارد. طب سوزنی مبتنی بر این نظریه است که سرزندگی طبیعی بدن و سیستم ارتباطی بدن، Qi (با تلفظ چی)، در سراسر بدن درون مجراهایی موسوم به مریدین جریان دارد. بر مبنای باوری دیرین، مسدود شدن این مجراهای چی باعث بیماری می‌شود، این انسداد را باید به کمک طب سوزنی از بین برد تا جریان یافتن مناسب انرژی امکان‌پذیر شود. ممکن است دیدگاه مدرن چنین باوری را صحیح نداند، اما هر چه بر دانسته‌های ما در مورد چگونگی عملکرد بدن افزوده می‌شود، بسیاری از پزشکان غربی نیز از نقطه نظر علمی بر سودمندی طب سوزنی صحه می‌گذارند.

سوزن خشک(dry needling) چیست؟

سوزن خشک شکل غربی "طب سوزنی" است و این نوع روش درمان دارای نام های مختلفی است. سوزن خشک متداول ترین نام است. طب سوزنی بر اساس طب سنتی چینی انجام می گیرد. شکل مدرن از این طب یعنی سوزن خشک بر اساس مطالعات علمی نوروآناتومی پیشرفته و تحقیقات گسترده بر روی سیستم اعصاب و سیستم اسکلتی –عضلانی  در غرب ایجاد شده است.  

تفاوت بین طب سوزنی و سوزن خشک

هدف و فلسفه ای که پشت  روش درمانی سوزن خشک وجود دارد، بر اساس تئوری های باستانی و یا اصول طب سنتی چینی نیست. به کارگیری روش مدرن سوزن خشک (dry needling) توسط متخصصین فیزیوتراپی بر اساس مطالعات نوروآناتومی غربی و تحقیقات علمی مدرن بر روی سیستم عصبی و سیستم اسکلتی-عضلانی می باشد.به هر حال، در هر دو روش طب سوزنی و سوزن خشک از وسیله ی یکسانی استفاده می شود؛ یک سوزن جامد باریک

تسکین درد با سوزن خشک

این تسکین درد با 4 مکانیسم صورت می گیرد

۱- فرو کردن سوزن خشک در نقاط ماشه ای عضلات با ایجاد اختلال در موتورهای عضله، موجب شل شدن آن ها می شود.

۲- با ایجاد برش های خیلی کوچک توسط فرو کردن سوزن در اندام، در بافتی که دچار اختلال و درد است، یک پاسخ درمانی محلی ایجاد می شود که در نتیجه از طریق روند بهبودی طبیعی، عملکرد طبیعی خود را به دست می اورد.

۳- استفاده از سوزن خشک (dry needling) موجب تحریک مسیرهای عصبی می شود، که با ایجاد اختلال در رسیدن پیام های درد به سیستم عصبی مرکزی، موجب توقف درد می شود. فرآیند کنترل درد به صورت زیر است:

 سرکوب اپیوئیدها در سطح نخاع.

 نظریه ی کنترل دروازه ی درد.

فعال سازی نوروترانسمیترها در سیستم عصبی مرکزی، که در یک سیستم مهار کننده ی درد شرکت می کنند و این پاسخ  توروترانسمیترها به کاهش درد در سایر نواحی بدن کمک می کند.

۴- Dry needling از طریق آزاد سازی برادی کینین، ماده ی P، و سایر پروتئین ها و نوروترانسمیترهای بدن،  یک پاسخ شیمیایی محلی ایجاد می کند که موجب مسدود شدن مسیر انتقال پیام های درد می شود.

راه و روش درمان چه بیماری هایی می باشد؟

استفاده از روش dry needling (سوزن خشک) به همراه سایر روش های فیزیوتراپی نشان داده است که می تواند به درمان عوارض زیر کمک کند:

۱-  تاندونیت حاد و مزمن

۲-  آسیب های ناشی از کارکشیدن بیش از حد از عضله در ورزش

۳- درد پس از عمل جراحی

۴- جراحات ناشی از تصادفات رانندگی و آسیب های شغلی

۵- درد مزمن

۶- سردرد

۷- کمر درد

آیا این روش دردناک است؟

اغلب افراد فرو رفتن سوزن ها را احساس نمی کنند.


 

لینک اینستاگرام فیزیوتراپی پردیس : pardis.physiotherapy

برای ورود مستقیم به کانال فیزیوتراپی و دریافت اطلاعات درمانی در مورد آسیبها و درمانهای خانگی و پزشکی، به سمت چپ سایت ،قسمت پیوند ها (لینک اینستاگرام یا تلگرام فیزیوتراپی پردیس) مراجعه فرمایید

 

https://g.co/kgs/vmC8v7

low_back_pain #pain #physiotherapy #rasht #doctor#
#کمردرد #کمردرد #فیزیوتراپی #رشت #فیزیوتراپی_پردیس #درمان_کمردرد #درد #دردکمر #فیزیوتراپی_رشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی